a) pracovník respektuje jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, rasu či barvu pleti, etnickou příslušnost, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské či politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
b) pracovník respektuje právo každého jedince na seberealizaci v takové míře, aby nedocházelo současně k omezení práva druhých osob.
c) pracovník je při výkonu služby povinen dodržovat práva skupin a jednotlivců, zakotvených v Chartě lidských práv Spojených národů, Všeobecné deklaraci lidských práv a svobod, Základní listině práv a svobod a dalších
d) pracovník pomáhá uživatelům svými znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi při jejich rozvoji a při řešení konfliktů jednotlivců a jejich následků.
e) pracovník dává přednost profesionální odpovědnosti před svými soukromými zájmy, služby poskytuje na nejvyšší odborné úrovni.
Ve vztahu k uživateli:
a) pracovník chrání práva a podporuje zájmy uživatele služby
b) rozvíjí jeho důvěru k sociálním službám
c) chová se tak, aby chránil důstojnost a lidská práva uživatele
d) respektuje intimitu a soukromí
e) respektuje důstojnost a rozhodnutí každého uživatele, důvěrnost jeho sdělení a neposkytuje žádnou informaci bez jeho souhlasu, pokud by tímto neohrožoval jeho život
f) podporuje uživatele k pochopení vlastní odpovědnosti sám za sebe
g) pomáhá hledat možnosti o zapojení do procesu řešení jeho problémů a podporuje jeho seberealizaci
h) snaží se správným způsobem informovat uživatele o všem, co mu může pomoci žít plnohodnotný život
i) spolupracuje s uživatelem na základě předem domluvených cílů a v časových limitech, které jsou součástí smlouvy
j) pracuje převážně v domácím prostředí (přirozeném prostředí uživatele služby)
k) respektuje hodnoty a zvyky takového prostředí a osob v něm žijících.
l) pomáhá se stejným úsilím bez jakékoliv formy diskriminace všem uživatelům
m) nezneužívá postavení, plynoucí z výkonu služby
n) nevytváří s uživateli nedůstojné a nepatřičné vztahy
o) jedná otevřeně, přímo a jasně
p) nepřijímá od uživatele soukromé dary, a to ani pro organizaci
q) zachovává mlčenlivost a dbá dobrého jména organizace
Ve vztahu ke svému zaměstnavateli a svým spolupracovníkům:
a) pracovník odpovědně plní své pracovní povinnosti vyplývající ze závazku ke svému zaměstnavateli, za svou práci nese plnou odpovědnost a snaží se o co nejvyšší úroveň poskytování služeb
b) je povinen chovat se k majetku organizace odpovědně
c) je povinen ctít všechny hodnoty, které jsou součástí činnosti organizace, veřejného závazku, poslání, principů poskytování sociálních služeb a cílů
d) je povinen dbát o svůj odborný růst a odpovídá za své celoživotní vzdělávání
e) ve veřejném vystupování dbá na prestiž zařízení a v maximální míře se snaží zabránit jakékoliv činnosti, která by poškozovala dobré jméno organizace i v mimopracovní době
f) je povinen se vyhýbat jakýmkoliv konfliktům soukromého rázu a také jim předcházet
g) respektuje pokyny svých nadřízených a využívá znalostí a zkušeností svých kolegů
h) respektuje rozdílné názory svých spolupracovníků, na případné nedostatky upozorňuje svého přímého nadřízeného
i) dodržuje dobré vztahy mezi spolupracovníky, chová se čestně, slušně, společensky a korektně. Problémy vůči spolupracovníkům řeší na pracovišti nikoliv před žadateli o sociální službu či uživateli
j) má právo vyžadovat na zaměstnavateli, aby vytvářel dobré podmínky pro výkon své práce a uplatňování závazků, které vyplývají z etického kodexu organizace
k) řídí se všemi směrnicemi a dalšími platnými předpisy organizace
Ve vztahu ke společnosti:
a) vyhledává možnosti, jak přispět ke zlepšení kvality života občanů
b) má právo se zasazovat o zkvalitnění sociálních podmínek podáváním podnětů ke změnám v legislativě a to prostřednictvím přímého nadřízeného (interní komunikace organizace)
Etický kodex jako součást vnitřních norem a základních dokumentů organizace je pro všechny zaměstnance DomA – domácí asistence závazný, jeho nedodržování je kvalifikováno jako porušení pracovní kázně.